marți, martie 9

Bascii. feminitatea din munți

inserție pragmatică:
1. nu am aparat de fotografiat. am scotocit internetul ca să vă arăt cum m-am simțit. sper să fie ok.
2. las postarea despre Guggenheim pe mai târziu. nu fuge nicăieri.

Mari însă se poate supăra.

imagine găsită aici

Ochiul doamnei. 

dar călătoria începe aici



ca orice altă escapadă la munte. e frumos, obositor, excitant.
adevărata poveste începe însă odată cu  Mari



deci cine e mari?
zeitate feminină. principala zeitate bască. :)
mă întrebam dacă nu cumva, la baza temperamentului basc nu mai stă ceva în afară de determinantele geografice. stă.
Femeia-mamă. femeia-pămînt, stăpâna tunetului și a fulgerului. are câteva locuri preferate. unul dintre ele este muntele Anboto. peștera de mai sus este peștera ei. când se supără pe oameni, apar marile furtuni.
avea un soț-șarpe, responsabil și el de tunete (partea asta chiar este interesantă, ca tip de relație)

 se întâlnesc în fiecare vineri pentru ca el să îi pieptene părul

insert: îmi amintesc acum o discuție de pe www.agonia.ro, nu mai știu pe pagina cui. ideea la care s-a ajuns a fost că o femeie îl va lăsa numai pe bărbatul pe care il iubește să îi spele părul. dar să îl pieptene?


au doi fii, unul e spirit bun și altul spirit rău. 
aici miturile repetă structura clasică de împletire a binelui cu răul. nu mă interesează. 

prima oară în viață, în aceeași zi, am ridicat două culmi de câte o mie și ceva de metri. am reușit să ne rătăcim, căci era o ceață de nu se vedea om cu om, dar mite munte cu munte (? mai știți povestea?). dar am gășit o căsuță, în care era un om. 
și el a zis în Euskara:

eu nu sunt aici. 



7 comentarii:

  1. Deci sa înteleg ca esti în munti la ski. Sa te aiba Mari în paza... sper ca stii sa schiezi :).
    Pozele sunt minunate. Muntele e flebetea mea indiferent de anotimp.

    :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Angela, Fericito!


    Ma bucur pentru tine!!!
    Ai grija!
    Zeilor le plac si pamantencele. Pentru ca sunt fierbinti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu pot să comentez pe celălat blog. Nu este activată opţiunea comentarii.

    Am să pun în blogroll şi acest blog care ne va încânta privirile şi sufletul.

    Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

    RăspundețiȘtergere
  4. veu nu sunt pe sau la inaltimi/e, desi tot plecata sunt, dar tot te-am gasit ...
    :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Angela, ne lasi , asa, fara nicio vorba?

    Distractie frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. pentru voi :)
    cand ma gasiti, sar ca un copil mic si cerul devine mai albastru :)

    Gina, nu va las :)
    am aici altfel de acces. dar sunt. uneori este prea putin, stiu.

    Andi, ma duc sa vad de ce :) calatoria va dura o jumatate de an! viva Erasmus Mundus External Cooperation Window :)

    Ana
    ana
    ana
    da, toate inaltimile din noi isi fac loc pentru a gasi Omul. te simt.

    Geanina, sper ca esti bine. sper.

    Mariutza mea franceza :)
    aceasta calatorie este una lunga si astept de la ea multe schimbari.
    lupt pentru ele :)

    RăspundețiȘtergere

impresii? că e blog de călătorii